Előzetesnek néhány fogalom:
szklerócium: gombás megbetegedés, ami a növényt és magát a magot érinti. Lényegében ilyen fekete szabálytalan alakú izé, ami leginkább a madárszarra/egérszarra hasonlít, attól függ mekkora a mérete...
olajretek: elsősorban zöldtrágyának vagy zöldtakarmánynak vethető, magjáért csak szerződéses termeltetés keretében értékesíthető biztonságosan. Kitűnő szervesanyag pótló.
   Formája: kerek és lapos.
   Mérete: (kb.) 3-5 mm.
   Színe: sötétbarna. (Próbáltam képet guglizni, de nem találtam...)

Ez a kis előzetes kellett a sztorimhoz.

Szóval. Elvileg kettőig dolgozom, gyakorlatilag majdnem 4 volt mire eljöttem melóból.
Kb. 1 hónapja volt bent a cégnél valaki azzal, hogy neki kisérleti célból kellene pár darab szklerócium. Kaptam egy zacskó olajretket, hogy vadásszam ki belőle. Fél óra alatt meg is volt. Nah de... Az a valaki ma is bejött és közölte, hogy a múltkori mennyiség kevés volt és kellene még neki úgy 3500 db. A főnők jófej akart lenni (mégiscsakügyfél,habárlószartsemfizetezértamelóért) és azt mondta neki, hogy akkor majd 5000 db-ot "csinálunk" (barátném + én) nekik. De Zs. jófej volt és kiállt mellettünk, úgy hogy "csak" 3500 darabot kellett kikapirgálnunk egy vödör - mondhatni - szarból... Nem számít, végül is csak 4 óránkba telt.
A végére alig láttunk már. Meg is jegyeztem Zs-nek, hogy remélem, hogy a boss állja majd a szemműtétünk árát. Persze emiatt ebédelni sem volt időnk. Nah mindegy. Igazából azért volt szükség a szkleróciumra, mert ki szeretnék kisérletezni, hogy melyik napraforgófajta ellenáll neki a legjobban. Ergo lenyomkodnak bizonyos távolságra 1-1 szotyimagot 1-1 szkleróval és ha nem lesz madárszarszerű képződmény a csírán/csírából, akkor ők a Janik. Pont.

A bejegyzés trackback címe:

https://ez-van.blog.hu/api/trackback/id/tr621847863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.03.18. 09:00:30

minden Jani mögött ott állnak a Hamupipőkék. így van ez. de ha gondolod, legyél inkább te is Jani! :)

Keysha · http://ez-van.blog.hu 2010.03.18. 14:53:25

@Kristopher: elhiheted, hogy eredetileg nem a magok szétválogatása a munkám... :) Bár magokkal foglalkozom.

@vagyok, aki vagyok...: nincs olyan vastag bőr az arcomon, hogy az lehessek... :)

azallamenvagyok 2010.03.18. 20:25:37

asztakurva:)))

komolyan, nagyon tetszett a sztori, felépítésre, mondanivalóra, cselekményre, és a végén meghagyod az olvasó fantáziájának a szabadságot, hogy képzeleghessen munkád mibenlétéről, az ilyet szeretem.

és most itt gúglizok mindenféle penészekről meg olajretkekről:)
süti beállítások módosítása